تیمچه پلاس مورد عجیب شاهزاده نیجریه‌ای

تیمچه پلاس: مورد عجیب شاهزاده نیجریه‌ ای

برای حمایت از محتوای رایگان به اشتراک بگذارید

برای حمایت از محتوای رایگان به اشتراک بگذارید

اوایل دهه 1990 بود که تجار بریتانیایی شروع به صحبت از یک نفتکش سرگردان نفت خام نیجریه کردند که می‌توانند محموله خود را با قیمت مقرون‌به‌صرفه به فروش برسانند، البته فقط به یک شرط آن‌هم دریافت مقداری وجه نقد به عنوان پیش‌پرداخت. این شروع یک کلاهبرداری گسترده بین‌المللی بود که از کشور نیجریه آغاز شد.

این کشور در دهه 1990 به دلیل کاهش قیمت نفت و فروپاشی اقتصادی وضعیت خوبی نداشت و در سه سال متوالی، تورمی معادل 38 درصد را تجربه کرد. مردم نیجریه قدرت خرید خود را از دست دادند و کارآفرینان این کشور ورشکسته شدند و نیاز شدید به ارز خارجی روزبه‌روز بیشتر شد. به این ترتیب خلاقیت شیادان این کشور گل کرد و بعضی از آنها برای حفظ موقعیت اقتصادی خود کلاهبرداری را تنها راه بقا می‌دانستند. آنها از مهارت زبان انگلیسی خود، نشان و سربرگ دفاتر مالی و شرکت‌ها برای جلب اعتماد مردم استفاده کردند و با هویت‌های جعلی یک شاهزاده نیجریه‌ای، مقام دولتی یا مدیرتجاری وانمود می‌کردند که ثروتشان گرفتار ناآرامی‌های سیاسی و فساد است و به دنبال کسی هستند که برای انتقال این ثروت کلان به خارج از کشور به آنها کمک کند. این افراد در نامه‌نگاری‌های خود قول می‌دادند که در ازای کمک، درصدی از این ثروت را به کمک‌کنندگان خود واگذار می‌کنند فقط اگر آنها برای شروعِ روند انتقال پول، پیش‌پرداخت جزئی انجام دهند. این پیش‌پرداخت معمولاً به بهانه هزینه نقل‌وانتقال پول، مالیات یا حتی به بهانه پرداخت رشوه از قربانیان دریافت می‌شد.

در این اپیزود از  چگونگی شروع داستان کلاهبرداری شاهزاده نیجریه ای و نحوه  در تله افتادن بسیاری از افراد در این کلاهبرداری ها بگم.

اسپانسر این اپیزود پادکست تیمچه رسپینا است

وبسایت رسپینا

برای عضویت در خبرنامه تیمچه کافیه از طریق لینک زیر ایمیل خودتون رو ثبت کنین:

لینک ثبت نام خبرنامه

پیج اینستاگرام پادکست تیمچه:

کانال تلگرام و دیگر لینک‌های دسترسی:

اگر تمایل دارین حامی پادکست تیمچه باشین یا نکته یا حرفی با من دارید ایمیل بزنید:

حمایت از پادکست تیمچه در حامی باش:

عضویت در خبرنامه تیمچه

ایمیلتان را وارد کنید، ما هر 2 هفته یکبار به شما محتوای ناب پیشنهاد میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.