تیمچه پلاس: غروب آفتاب تابان

تیمچه پلاس: غروب آفتاب تابان

برای حمایت از محتوای رایگان به اشتراک بگذارید

برای حمایت از محتوای رایگان به اشتراک بگذارید

ژاپن کشور آفتاب تابان، کشوری کوچک با تاریخی طولانی، کشوری که اصلاحات خودش رو همزمان با زمان قاجاریه شروع کرد و به زودی توانست سلطه خودش رو بر روی قسمت زیادی از شرق آسیا گسترش بده و امپراتوری قدرتمندی بسازه. اما ژاپن همه داشته‌های خودش رو با ورود به جنگ‌جهانی دوم از دست داد و تبدیل به ویرانه ای شد که به نظر دیگه هیچ وقت فرصت قد علم کردن پیدا نمی‌کرد.

 چند سالی بیشتر نگذشته بود که ژاپن دوباره شروع کرد به ساخت و رشد. ژاپن شد نمونه‌ای که بسیاری در کشورهای در حال توسعه بهش قبطه می‌خوردن. ژاپن موفق شد به رده دوم اقتصاد بزرگ دنیا صعود بکنه و در خیلی از صنایع و محصولات شماره یک بشه و همه به عنوان کشوری بشناسنش که علاوه بر نگه داشتن سنت‌ها پیشرفت رو ارمغان آورده و پذیرفته.

 اما ژاپن با شروع دهه 90 و بوجود آمدن بحران اقتصادی و سقوط اقتصاد شرق آسیا شروع به افول کرد. جمعیت ژاپن بعد از سال‌ها مولد بودن رو به کاهش گذاشت و درحال پیر شدنه و به همین علت چند دهه‌ست که با بحران‌های مختلفی دست و پنجه نرم میکنه و سیاست‌مداران و دولت مردان مختلفی هم که به سر کار اومدن نتونستن کار خاصی انجام بدهند.

  در این اپیزود از دوره هشت ساله حکومت نخست وزیر سابق ژاپن آقای شینزو آبه صحبت میکنم و اگر تا انتها این اپیزود رو بشنوین دلیل این انتخاب رو هم متوجه خواهید شد.

اگر تمایل دارین اسپانسر پادکست تیمچه بشین یا با من در ارتباط باشین به من ایمیل بزنید

salam(at)timchecast.com

پیج اینستاگرام پادکست تیمچه:

کانال تلگرام و دیگر لینک‌های دسترسی:

اگر تمایل دارین حامی پادکست تیمچه باشین یا نکته یا حرفی با من دارید ایمیل بزنید:

حمایت از پادکست تیمچه در حامی باش:

عضویت در خبرنامه تیمچه

ایمیلتان را وارد کنید، ما هر 2 هفته یکبار به شما محتوای ناب پیشنهاد میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.